گلهای زندگی

فرزندان و خانواده

گلهای زندگی

فرزندان و خانواده

این وبلاگ درمورد نقش فرزند در استحکام بنیان خانواده ها می باشد.

بایگانی

فواید و محاسن بازی کودکان

دوشنبه, ۷ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳ ق.ظ

فواید و محاسن بازی کودکان

اهمیت بازی و فعالیت بدنی به عنوان بخش مکمل یک زندگی سالم گسترش یافته است ، به علاوه شواهد علمی از فواید سلامت بخش بازی و  ورزش در حال افزایش است.بررسی ها نشان می دهند که فعالیت بدنی با تکرار ، شدت ، مدت مناسب بر اساس برنامه های منظم مزایای معنی داری دارد.

محاسن بازی کودکان

بسیاری از بازی ها به وسایل چندانی نیاز ندارند ،بازی ها عامل توسعه  و شناخت توانایی ها و ویژگی های کودک است. باعث شناخت ضعف ها وآمادگی جهت مقابله با مشکلات می شوند همچنین بازی ها باعث هماهنگی رشد آزاد کودک در جنبه های جسمانی ، عاطفی ،ذهنی ،اجتماعی وروانی می شود.( فروبل).

kids-playing-1-elmevarzesh


بازی و نقش آن در رشد جسمانی

هماهنگی در رشد سیستم بدنی انسان با میزان فعالیت او ارتباط دارد. بازی باعث افزایش قدرت عضلات بزرگ در کودکان می شود. همچنین باعث توسعه سیستم ارگانیکی مانند تنفس ، گردش خون ، گوارش ، غدد و اعصاب می شود. بازی انرژی اضافی کودکان را در جهت نشاط آور شدن زندگی بکار می گیرد.

بازی و نقش آن در رشد اجتماعی

کودکان پس از گذر از بازی های فردی بدلیل نیازهای اجتماعی به عضویت درگروه درمی آیند. بازی باعث ایجاد مراوده و ارتباط متقابل کودکان و اطاعت از قانون می شود. بازی  جهت  حفظ  الگوهای  اجتماعی ،  موجودیت  نظام اجتماعی و تحقق اهداف گروهی ضرورت دارد. ( گروس). بهترین راه جهت آموزش رعایت اصول و مقررات شرکت کودک در بازی است.

بازی و نقش آن در رشد عاطفی

بازی وسیله ای برای نمایش خواسته های درونی کودک می باشد. در بازی کودک به صورت آگاهانه یا نا آگاهانه نقطه نظرات خود را ارائه می دهد. بازی باعث کاهش تنش های عاطفی – روانی کودکان می شود و  زمینه  برقراری ارتباط عاطفی باهمسالان وایجاد خوشنودی در رابطه با انگیزه ها و خواسته هایی که  در دنیای  واقعی سرکوب شده اند می باشد.

بازی و نقش آن در رشد جنبه ذهنی

کودک با شرکت در بازی با محیط واشیای موجود آشنا شده و اطلاعات لازم را کسب می نماید. بازی امکان شناخت و  کنترل محیط را به کودک می دهد و با دستکاری اطراف خود به دانش خود می افزاید. بازی بانمایان ساختن نقاط ضعف و قوت کودک او را از حالت تخیلی خارج و در جهت تقویت قوای ذهنی هدایت می کند. آگاهی از تاثیرات مثبت بازی فرد را از گرایش به انحرافات مصون می دارد.

منبع: http://www.elmevarzesh.com/benefits-of-play-for-children/

  • فاطمه یوسفی

فواید و محاسن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی